Menu se načítá

GvP in Canada

Magdalena Machutová

17. října 2018
Naše společné dobrodružství a prozkoumávání Nové země.

26. září se sebrala hrstka nejodvážnějších badatelů a vydala se na divokou cestu přes Atlantik, aby prozkoumala krásy Kanady a Ameriky. Po devětadvaceti hodinách cestování, které začalo zpožděným letem a jedním rozbitým kufrem, jsme konečně dorazili na naši první plánovanou zastávku. Přivítal nás dech beroucí pohled na Niagarské vodopády. Poté, co se nám podařilo přilepit čelisti zase k sobě, jsme se vydali směrem k vysněným postelím a teplým sprchám. Velmi milé a překvapivé zjištění bylo, že náš hotel je uprostřed ulice, která nikdy nespí a je snem každého dítěte i mladistvého. Strašidelné domy a herny na nás koukaly na každém rohu.

V malebném městečku Niagara Falls jsme strávili dva dny plné zážitků, dozvěděli jsme se, jak se Niagary staly Niagarami díky Niagara's Fury, prošli se kolem divoké řeky, White water walk, dostali studenou sprchu od samotných vodopádů na Hornblower Niagara cruises, ocitli se v bezprostřední blízkosti pomocí Journey behind the Falls, vykoupili celý outlet mall a zbylo nám i spoustu času na naši šílenou uličku a další aktivity. Poslední večer jsme zahájili v duchu karaoke a ukončili ohňostrojem nad vodopády.

Stávali jsme v pět ráno, abychom zvládli pětadvaceti minutovou cestu s kufry na autobusové nádraží a protože jsme všichni velice aktivní, tak jsme nakonec jeli taxíky. Po krátké cestě autobusem jsme se ubytovali v hostelu v Torontu a vyrazili jsme prozkoumat město. Navštívili jsme Hockey Hall of Fame, poté jsme vyjeli několik stovek metrů nahoru na CN Tower, kde jsme měli celé Toronto jako na dlani. Po sestoupení zpět na matičku zemi jsme se šli podívat na rybičky do Ripleyho akvária. Následující den byl vhodný pro adrenalinové šílence, jelikož jsme ho téměř celý strávili na horských drahách v zábavním parku Canada's Wonderland. Pondělní dopoledne jsme strávili na Torontských ostrovech, poté jsme si dopřáli společný oběd v thajské restauraci a odpoledne jsme se vydali na dlouhou cestu autobusem do Montrealu, kde jsme pobyli jeden den.

Navštívili jsme Basilicu of Notre Dame, prohlédli si historickou část města a účastnili se prohlídky McGillovi Univerzity. Ve středu ráno jsme nastoupili na scénický vlak, který nás vykopl večer na nádraží v New Yorku, kde jsme se připojili k americké skupince.

Po nečekaném ranním budíčku jsme vyrazili na trajekt k Soše svobody. Potom jsme prošli Wall Street, zastavili se a osahali Wall Street Bull(a). Tak schválně, kolik z nás se stane těmi milionáři. Následně nás čekal dosti emotivní zážitek, jelikož jsme navštívili památník a muzeum 9/11 a připomněli si tak onu tragédii. Večer jsme uspokojili naši kulturní touhu a šli na jednu z nejznámějších Broadway show, My fair lady. Předposlední den jsme zahájili přejitím Brooklynského mostu z Brooklynu na Manhattan. Následně jsme dostali rozchod u Central Parku a tak si každý prohlédl New York po svém, i když většina z nás tento volný čas využila k nakupování. Večer jsme se podívali na západ slunce z Empire State Building. Když jsme se dostatečně pokochali přenádherným výhledem na noční New York, vrátili jsme se zpátky do Chinatown v Brooklynu, kde jsme každý den ulehávali, navštívili jsme místní čínskou restauraci, kde jsme si dali rozlučkovou večeři. Poslední den byl lehce hektický, dopoledne bylo volné, takže další nákupy. Odpoledne jsme se všichni společně odebrali na letiště JFK, kde jsme díky dlouhým frontám, měli místo asi čtyř hodin necelé dvě hodiny času na poslední nákupy. Ve tři čtvrtě na deset jsme vzlétli, naposled zamávali Americkému kontinentu a přes noc se vrátili do toho bláznivého maturitního kolotoče.

Celý výlet jsme si všichni patřičně užili, ať už z hlediska poznávání jiného kontinentu, získávání nových zkušeností, postupování dobrodružství, zejména těch, když se řítíte 100 km rychlostí v malém vozíku k zemi a následně se vše otočí a letité vzhůru (rozhodně vám to tak aspoň připadá) anebo zběsilého nakupování a že ho bylo hodně! Všichni jsme se vraceli spokojeni, se spoustou vzpomínek do konce života. A pokud by zde byla možnost a finance by to dovolovaly, jeli bychom znovu.