Nově zavedený seminář z informatiky rozvíjí a prohlubuje IKT znalosti a je přípravou k maturitní zkoušce. Seminář nabízí škálu zajímavých tematických bloků a umožňuje rozvoj klíčových dovedností v digitálním světě. Je navržen tak, aby nejen připravil studenty na maturitu, ale také je inspiroval a poskytl jim hlubší vhled do různých oblastí informatiky - od její historie a základů kódování až po moderní témata, jako jsou kryptoměny, kyberbezpečnost a umělá inteligence. Zahrnuje nejen technologické dovednosti, ale také multidisciplinární přístup, právní aspekty včetně příslušné legislativy, osobní efektivitu a rovněž i aspekty společenské, jako jsou např. sociální sítě, e-government atd.
Seminář je určen všem zájemcům o technické vysoké školy, ale i těm, jejichž ambicí je studovat obchod, marketing, management nebo jiné příbuzné obory. Cílem semináře je poskytnout všem jeho účastníkům široký rozhled v oblasti informačních technologií, ale i všeobecný základ pro další odborné studium a profesní život.
V Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnaziální vzdělávání je tento předmět kvalifikován jako doplňující vzdělávací obor.
Programování rozvíjí a prohlubuje algoritmické myšlení potřebné pro řešení různých problémových situací, zlepšuje schopnost analyzovat problém a pomocí zavedených postupů ho řešit.
Žáci při řešení problémů volí vhodné metody, vytvářejí jejich algoritmy, zdůvodňují postupy a diskutují řešitelnost, případně počet řešení daného problému.
Výuka programování má úzké mezipředmětové vztahy hlavně k matematice. Součástí výuky je také tvorba většího projektu, kde žáci lépe pochopí význam programování pro dnešní dobu. Programování je využitelné a potřebné v reálném životě i při studiu na vysokých školách zejména technického zaměření.
Cílem tohoto předmětu je zvládnutí základů populárního programovacího jazyka PHP, který umožňuje vytvářet dynamické internetové stránky a ve kterém je většina dnešních stránek vytvořena, např. Facebook. Dále pak se žáci naučí základům práce s databází...
V Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnaziální vzdělávání je tento předmět kvalifikován jako doplňující vzdělávací obor.
Cílem tohoto předmětu je zvládnutí základů populárního programovacího jazyka Python. Python je dynamický interpretovaný jazyk. Někdy bývá zařazován mezi takzvané skriptovací jazyky. Jeho možnosti jsou ale větší. Python byl navržen tak, aby umožňoval tvorbu rozsáhlých, plnohodnotných aplikací. Dnes patří k nejpoužívanějším programovacím jazykům.
Výuka programování má úzké mezipředmětové vztahy hlavně k matematice. Součástí výuky je také tvorba většího projektu, kde žáci lépe pochopí význam programování pro dnešní dobu. Programování je využitelné a potřebné v reálném životě i při studiu na vysokých školách zejména technického zaměření.