Maturitní ročník: Média
              
              
              
              Mediální seminář
              
              Hodinová dotace:     jednoletý seminář - 2 hodiny týdně
                 
              
              
                  Cíle předmětu:
                        Seminář je zařazen do vzdělávacího okruhu Jazyk a jazyková komunikace
                        
                        Seminář si klade za cíl seznámit studenty se specifiky dnešních médií, jejich vlivem na náš život a rolím, které média v současném světě mají. Studenti blíže poznají informativní roli médií i jejich schopnost formativní, seznámí se s psycholingvistikou fungující v žurnalistice, budou se věnovat reklamě. V semináři budou rozvíjet svou mediální gramotnost vlastní tvorbou a praktickým nácvikem redakční práce.
                  
                  
                  
Studijní požadavky:
                  
                     - 1. pololetí:
 
                        - psaná žurnalistika - věnujeme se jednotlivým slohovým útvarům (zpráva, reportáž, recenze, fejeton) - čteme je, rozebíráme a sami je studenti píší. 
  
                     -    2. pololetí:
 
                         - etika novináře, nová média, reklama - vytváření reklamy, píší se úvahy na probíraná témata.
  
                   
V obou pololetích je povinností vytvořit jedno číslo školního časopisu tohoto semináře. Rozdělení pracovních pozic v redakční radě, nácvik činností - šefredaktor, redaktor, editor, grafik.  
Povinnost účastnit se exkurzí - redakce novin, časopisů, televizních stanic, výstavy fotografií a pod. 
                  
                  
                  
Obsah učiva:
              
                
                
                
                
                
                  - 
                      
                        - Učivo
 
                        - Masová média ve společnosti
 
                        - Novinářská etika
 
                        - Textové žánry tištěné žurnalistiky
 
                        - Struktura tiskovin; práce redaktora, editora, grafika, obrazového redaktora
 
                        - Mluvená žurnalistika a nonverbální komunikace
 
                        - Reklama jako součást současné publicistiky