Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4 Evaluační dotazník |
Dva vzkazy byly z této stránky odebrány, protože obsahovaly příliš osobní informace. Tyto vzkazy byly předány osobám, kterých se týkaly.
Ze třídy 1A:
Jste super škola , rozhodně lepší než
základka...
není co dodat :)
Ze třídy 1A:
Tato škola je usper! nejvíce mě zaskočily barely s
vodou na chodbách, to jsme na staré škole neměli!! Turnikety jsou taky velmi
originální!! Se šatnami jsem velmi spokojené, takže skříňky bych nechtěla!!
Ze třídy 1A:
Myslím, že by se měly buď dosavadní šatny vylepšit,
nebo udělat místo šaten uzamykatelné skříňky.
Ze třídy 1A:
asi to, že mi opravdu vadí malý počet hodin
angličtiny a němčiny. I na základní škole jsme jich měli víc, i konverzace s
rodilým mluvčím. to mi vadí nejvíce. ale jinak jsem spokojená.
Ze třídy 1A:
Ve třídách se moc topí, je tam zbytečne moc horko-
přivítal/a bych spíše chladnější prostředí. Bylo by dobré, aby byl soudek s
vodou na každém patře a lépe doplňován (hlavně v létě). Svačiny v automatech by
mohly být zdravější. Jídla v jídělně jsou opravdu dobrá, ale hodně mastná-
zbytečně hodně oleje.
Na záchodech by mohl být častěji doplňován toaletní
papír.
Jinak jsem se školou zcela spokojen/a. :-)
Ze třídy 1B:
tahle škola by mohla mít ještě lepší pověst-musela by
proto něco udělat (neřeknu co-na to ať si příjde sama)
Bílek
Ze třídy 1B:
Tak,milí pan řediteli,vedení školy,určite bych
přivítal skřínky,jsme jedna z mála škol,obzvlášte gymnázií,kde nejsou
skřínky.
Jinak jsem docela spokojen,jo zlepšit jídla v jídelně,nic moc,abych
řekl pravdu,o tom ,co píšete v upoutávce-že jsou studenti spokojeni-na
web.stránkách,tak bych řekl,že tato veta platí opravdu jen nekdy....ikdyž je zde
celá řada dobrých jídel,to se musí nechat..
Jsem velmi spokojen s
technikou-každý máme email,na PC disk...známky přes net,obedy přes net...ve
stránce technické , je naše škola výborná.....
student 1.ročníku
Ze třídy 1B:
Milá GVP,
si super a jsem ráda, že jsem si
vybrala právě tebe, ale kdybys měla skříňky, tak bys byla ještě
lepší...;)
Myslím, že by se mohli pořádat více soutěže a to ne jenom v
hlavních předmětech (Čj, M, Z, B, D....), ale třeba i v Hv a Vv...Určitě by se
zapojilo více osob....
Jinak seš skvělá, ty moje školo...;)
Ze třídy 1C:
Škola je dobrá, kantoři ve většině případů taky, jsem
spokojenýy se školou.
Ze třídy 1C:
GVP 4ever!!
Ze třídy 1C:
Moc se mi tu zatím líbí.
Ze třídy 1C:
jeste k bodu 6. Přivítal bys uzamykatelné skříňky
místo dnešního systému kójí v šatnách?
tak musim rict ze na zakladni
skole se nam to osvedcilo a jsem jasne pro urcite :)
Ze třídy 1E:
je těžké vyplnit všechna naše přání, ale jsme mladí -
iluze a vysoké cíle k nám prostě patří
předem děkuji, že nám vyjdete
vstříc
Ze třídy 1E:
Prosím, zrušte turnikety, nedostávám se do školy před
osmou!!!
Ze třídy 2A:
Myslím si, že úroveň vzdělání na této škole je vysoká
a jsem ráda, že mám tu možnost tuto školu studovat. Jediné co bych si přála je
větší kapacita jídelny, zvíšení kvality jídel, ale i ta se už trochu zlepšila
oproti minulému pololetí.Samozřejmě také skřínky na věci místo klecí.Jediné co
mě zaráží je, že každý student musel zaplatit 150Kč na kopírování, a přesto nám
učitelé sdělují, že papíry si máme okopírovat sami, že na to nejsou peníze.Zaco
se tedy platí????
Ze třídy 2A:
Chodby jsou opravdu neuvěřitelně studené, nepříjemné
a po neoblíbené hodině rozhodně na náladě nepřidají a to raději nemluvím o
prostoru šaten...
Ze třídy 2A:
Obdivuji, že někteří učitelé pouští o pár minut dříve
na oběd, tudíš se vyhnem dlouhým frotám, ale často fronty někdo nehlídá a vzniká
chaotická fronta... Také mnoho lidí by ocenilo, kdyby byly skříňky namísto
šaten. Jinak je téměř vše bez chyb.
Ze třídy 2A:
Chtěl bych větší jídelnu anebo aby se všichni
rozdělili do 2. kategorií (např. 1, 2, 3 třídy a 4, 5, 6 třídy) a 1. kategorie
by šla na oběd po 5. hodině a 2. kategorie po 6. hodině.
Byl bych rád,
kdyby vyučovací hodina trvala 30 minut. Radši bych měl např. 8 až 10 kratších
hodin denně místo 6. dlouhých.
Chtěl bych více výletů (nejen po ČR ale i
do zahraničí).
Strašně rád bych uvítal skříňky místo šaten dole!
Ze třídy 2A:
Zvětšte jídelnu a v létě dejte nějaké stoly ven.
A
prosím o skříňky místo šaten!!!
Ze třídy 2B:
Mam tuhle skolu moc rada, hlavne mimoskolni akce jako
jsou treba gvpfesty atd. ikdyz se na nich skola primo nepodilí, k tomu jak
skonci a jsou skveli pomaha i celkova skolni atmosfera
Ze třídy 2B:
Naše škola je super, ale vadí mi, že máme špatného
profesora na dějepis. Kdysi to byl můj oblíbený předmět, ale teď při tom trpím a
nudím se a to podle mě není dobře. Jsem z 2.B.
Ze třídy 2B:
Myslím, že naše škola má velmi dobrou úroveň. Líbí se
mi, že profesoři dokážou respektovat naše názory, různorodé osobnosti, dokáží s
námi diskutovat a berou nás jako sobě rovnocenné.
Co bych vytkla je stav
šaten a turnikety. Dále pak taky někdy dost nepříjemné kuchařky-chápu, že je to
nebaví vařit pro bandu puberťáků, ale já za to nemůžu a myslím, že občasný úsměv
a přání dobré chuti by neuškodilo...
Ze třídy 2B:
Ke škole nemám výhrady. Moc se mi zde libí. Vadilo mi
akorát odebrání barelů s vodou z prvního a druhého patra. Nechápu proč se tak
uskutečnilo. Bylo by dobré, kdyby se alespoń ten jeden, který je ve třetím patře
každý den dplńoval. Šumavský pramen bývá čato vyschlý.
Ze třídy 2B:
Myslím, že škola je na úrovni,pouze bych změnila
šatny na skříňky. Nelíbí se mi nárůst krádeží ve škole. S profesory jsem
spokojená velmi. Mrzí mě nedostatek poškolních aktivit. A byla bych ráda kdyby
vznikla studentská rada, jak se o ní hovořilo na schůzce mluvčích, protože větší
hlas studentů by byl dobrý.
Ze třídy 2B:
Myslím,že každý by ocenil svojí skřínku, namísto
malé, úzké šatny.A myslím si,že prostor nad školním hřištěm(ten beton,či co to
je)není plně využit.Kdyby byl dostatek peněz,nebylo by na škodu udělat tam
alespoň malý atletický okruh,nebo prostor na skok do dálky do písku.Kdyby byl
dostatek peněz,nebylo by také na škodu zařídi tještě jednu kopírku pro
všechny.Jedna je opravdu málo.
A k tomu pitnému režimu:PROSÍM,ZAVEĎTE VÍCE
BARELŮ S PITNOU VODOU!mít ve 3.patře jen jeden je opravdu tristní.děkuji.jinak
vaše spokojená studentka
Ze třídy 2C:
Myslím, že by byly velmi vhodné šatní skříňky pro
každého zvlášť. Některé šatny jsou velmi úzké a je těžké se tam vejít... Ale
zase musím ocenit, že teď jsou prostory šaten příjemnější díky kresbám na zdech.
Ještě by si každá třída mohla podle vlastního vkusu svou šatnu vymalovat. Bylo
by tam veseleji.
Ze třídy 2C:
Ve škole se mi líbí,ale hodila by se
KLIMATIZACE,protože v létě se to vážně nedá vydržet a UZAMIKATELNÉ SKŘÍŇKY BY
TAKÉ NEBYLY K ZAHOZENÍ.
Ze třídy 2C:
Škola hodně klesla. Hlavně mi vadí netolerance
profesorů ke studentům nižších ročníků.
Ze třídy 2E:
škola mě neumí připravit na to abych si mohl dobře
vybrat své další studium, protože předměty, o které nemám zájem jsou velmi často
mnohem náročnější než předměty o které bych zájem jevil. Tidíž musím vynakládat
mnohem více usilí na předmětech o kterých vím, že se jím nikdy nebudu věnovat.
Ale je to dané hlavně profesorem předmětu a jeho náročností a
přísností.
Někteří prof. vyžadují nějaký domácí úkol do nějakého termínu. A
jen velmi málo prof. do toho tada úkolvybírají. Tzn. nepřinese-li student úkol,
nebo nějakou práci do určitého data, může ho přínest ještě příště - kde je potom
motivace ostatních studentů, kteří ůkol přinesli včas ??
Někteří prof. mi
připadají že svojí výukou jednoznačně ukazují důležitost svého předmětu, kladou
na nás mnoho informací, mnoho studijních materiálů, mnoho testů a asi si
neuvědomují že jsme na všeobecném gymnáziu. Ještě s přísností prof. se student
musí naučit látku velmi dobře tzn. pokud by se naučil takto latku ve všech
předmětech - myslím si že muže jít k maturitě ze všech předmětu a i jí
udělá...
Přísnost a neobjektivita některých prof. je až zarážející...
S
docházkovým systémem nejsem spokojen hlavně z toho že je stejně hodnocen pozdní
příchod 2 minuty jako pozdní přícho 25 minut, přičemž když jich budu mít 3 je to
rodíl neco pod 1 vyučovací hodinu - a to je stejné ??
Pestrost na obědě je
velmi dobrá - horší je to s kvalitou resp. malinkatýma porcema
Jsem naprosto
neinformován od svého třídního prof. Josef Jaroš
Ze třídy 2E:
Myslím, že volitelné předměty na škole jsou
rozmanité, uvítala bych ale možnost rozšířenějšího výběru. Tím mám namysli
možnost vybírat si více předmětů. Třeba tak, že už do 2. ročníku čtyřletého by
mohla být možnost volby jednoho či dvou volitelných předmětů. Myslím, že
zavedením podobného systému budou mít studenti mnohem větší možnost osobní
profilace.
Ze třídy 2E:
EKOŠKOLA JE FAJN,ALE NEŽEŇTE TO DO EXTÉMŮ.
Ze třídy 2F:
V první řadě bych ráda vyjádřila svou hrdost nad tím,
že jsem studentem této školy, školy, která má zvučné jméno a veskrze dobré
ohlasy. Myslím si, že úroveň vzdělání je velmi vysoká a že nám škola dává
dostatek prostoru pro náš individuální rozvoj.
Jsou ale dvě věci, které mi
na škole vadí. První věc, která mě na naší škole celkem mrzí, je stav šaten.
Moje třída má 34 lidí, což je ta vyšší hranice počtu žáků, přitom máme druhou
nejmenší šatnu ve škole. Mám sklony ke klaustrofobii a malé, drátěné šatny, kde
je prach a špína a každou chvíli mi z těch velmi kvalitních háčků spadne černý
kabát, takže pak mění barvu na šedou, mi opravdu mnoho nepomáhá. Opomíjím fakt,
že máme šatnu v kóji, kde jsou šatny tři, takže se čas od času stane, že se
"srazí" před vchodem do kóje tři třídy, což je, pokud počítám průměrně 30 lidí
na třídu, devadesát lidí. To je alarmující. Nejenže se nevejdeme, ale nemůžeme
se dostat do šatny kvůli blokujícím dveřím jiné šatny..., a takto bych mohla
pokračovat do nekonečna. Kde jsou slíbené skříňky, které by daný problém
vyřešily? Neměly být už tento rok? Proč mám další půlrok trávit v šatně, která
svým vzhledem připomíná vězení, a doufat, že příští rok to bude jiné…? Nečeká mě
1. září další zklamání?
Dále mi na naší škole "neimponuje" stav školní
jídelny. Platba se zvýšila, ale místo očekávaného zvýšení kvality jídla se
naopak výběr zmenšil a kvalita snížila. Nikdy jsem vybíravá nebyla, ale když na
talíři, i po výběru lépe znějícího jídla, objevím brambory topící se v omastku a
podivně se tvářící maso plavající v hnědé omáčce, která bude další den chutnat
stejně, a dostanu pití, které vyzařuje fluoreskující barvy, musím přemýšlet o
vhodnosti konzumace jídla v ŠJ. Dále mi zážitek z oběda trochu kazí fakt, že mi
na talíř dávají paní kuchařky jídlo holýma rukama, ale uznávám, že někdy není
jiného zbytí, a proto to více rozebírat nebudu. Co mě ale stoprocentně dokáže
odradit od plánovaného jídla, je stav táců a příborů. Když už si konečně vyberu
tác, který není (omluvte ten výraz) oslizlý, musím přistoupit k výběru příborů.
Většinou vypadají, že o teplé vodě slyšely jen z dálky, a já jen velmi
nedobrovolně vybírám podle mne ten nejčistší příbor (který se i tak nejčistším
jen tváří). Samozřejmě neznám situaci z obou stran ani u jednoho problému, který
mě tíží, takže o tom píši velmi neobjektivně, ale všechny tyto problémy mě
dlouhodobě provází při studiu.
Ze třídy 2F:
Ocenila bych možnost výběru více volitelných předmětů
(pro třetí ročník čtyřletého studia) než dvou. Nebo alespoň jejich rozvržení,
které by umožňovalo docházet na více než dva volitelné předměty, tedy mimo ty
zapsané, tak aby se nekryly. Děkuji
Ze třídy 2F:
Bylo by hezke,kdyby se udelal bufet a mistnost na
uceni!
Ze třídy 2F:
Myslím si, že škola špatně nakládá s finančími
prostředky. Využívá je na zbytečné věci, které nakonec skoro nefungují (např.
čipový systém). Peníze by se měly investovat do důležitějších věcí, jako např.
skríňky pro žáky, modernizace školy, zlepšení kvality výuky některých předmětů,
atd.
Ohledně školní jídelny, si myslím, že i za těch pár korun, které na
naše obědy paní kuchařky využívají, by mohly být jídla chutnější.Neříkám, že se
obědy nedajíjíst, někdy jsou opravdu dobré, ale dalo by se to podstatně zlepšit.
Měla by se zlepšit kvalita, chutnost i nabídka.
Poslední dobou mi přijde,
že se režim na škole hodně, až nebezpečně zpřísňuje. Uvedu pár příkladů. Někteří
lidé nemohou prosadit svůj názor nebo ho jen sdělit ostatním, protože jsou
například články dávané na intranet cenzurované. Vše začíná být hlídané (za
chvíli to asi opravdu skončí "slibovaným" kamerovým systémem). Některá opatření
jsou přehnaně přísná - např. omezení(=zrušení) pozdních příchodů. Atd., atd.,
atd...
Ze třídy 2F:
sice jsme prestižní gymnasium, ale pořád je co
zlepčovat. Myslím, že skřínky a nějaký park na pozemku školy by všichni uvítali.
Ze třídy 2F:
zrušil/a bych turnikety...žádná jiná škola je nemá a
ranní fronty+následné zbytečné pozdní příchody do tříd kvůli nim by
vymyzeli;)..myslím si,že by to také mělo i další pozitiva.
Ze třídy 3A:
Mám ji rád....(tu školu)
Ze třídy 3A:
Mám připomínku ke školní jídelně. Jídlo nebývá vždy
chutné a zápach je cítit po celé škole. V kuchyni by měl být vybudován
odvětrávací systém. Příbory a tácy nejsou v jídelně příliš čisté.
Ze třídy 3A:
Jsem nespokojena se školní jídelnou, konkrétně s
nedostatkem míst k sezení a stolů. S přístupem kuchařek.
Ze třídy 3A:
Vadí mi, že jídelna zapáchá po celé škole. Vadí mi
také pach v samotné jídelně. Nejhorší je to u okénka, kam se vrací jídlo.
Kuchařky jsou VELMI NEPŘÍJEMNÉ.
Líbí se mi, že škola podporuje užitečné
projekty jako např. ekoškola, adopce na dálku, přispívání na
puštíka...
Chtěla bych, aby se studenti mohli podílet na výběru vedoucích na
sportovních kurzech.
Ze třídy 3A:
Myslím, že máme většinu profesorů výborných. Někteří
si bohužel ve třídě neumějí udržet pořádek, což snižuje kvalitu výuky. Výhrady
mám k výuce českého jazyka, kde se učíme pouze fakta ze života autorů, ale vůbec
nepracujeme s texty, nerozebíráme díla, neučíme se psát a mluvit. (Literaturu
probíráme i v půlených hodinách.)
Vadí mi, že často nefunguje scaner.
Chtěla bych velmi pochválit Klub diváků.
Ze třídy 3A:
pan reditel mervinsky mi pripada, ze je zaujaty proti
nasi tride..a to myslim vseobecne... (priklad->prijimaci rizeni na vyssi
stupen) jinak to je ve skole ok...
Ze třídy 3A:
Docela se mi tady líbí, ale uvítala bych, kdyby se
více dbalo na výběr vyučujících.
Ze třídy 3A:
Ohledně školní jídelny.Bylo by vhodné, a teď nechci
příliš kritizovat,aby kuchařky lépe kontrolovaly tabulky s číslem oběda
jednotlivých "strávníků"/myslím tedy ty,na kterých se objeví číslo při přiložení
čipu/.Protože se občas může stát,že si nějaký podvodník,který má objednané jiné
jídlo nebo dokonce žádné nemá,vezme jídlo,které mu "nepatří" a na někoho dalšího
nemusí vyjít:)
Ze třídy 3A:
Vyměňte ředitele, zničte turnikety a bude to
fajn.
Zdá se mi, že pod jeho (ředitelovým) vedením škola ztrácí svou kdysi
tak skvělou pověst. Viz postupové zkoušky - odůvodněním jejich uskutečnění bylo,
aby se mohly dělat i letos - a letos se samozřejmě nekonají... Dalo by se říct,
že není o čem mluvit, že všichni prošli... Ale sebralo nám to dost času a nervů.
Zbytečně. Nelíbí se mi jeho způsob jednání se studenty (trochu povýšeně).
P.S.: Nelíbí se mi, že můj první postřeh, jakmile vstoupím do budovy
školy, je pach psí moči. Nedivím se, že přibývá příchozích návštěvníků, které to
odpuzuje natolik, že by sem své dítě nedali studovat...
Ze třídy 3A:
Nejvíce mi na škole vadí strava v jídelně. Málokdy se
dobře najím. Výběr jídla je dostatečný, ale pokrmy mi připadají nejedlé. Smrdí,
jsou přesolené či jinak přechucené. Pítí mi taktéž nechutná, proto si ho ani
nedávám.
Ze třídy 3A:
Myslím si, že by se měla změnit jídelna. Některá
jídla se opravdu nedají jíst.
Taky by se měly opravit šatny a hlavně zvětšit,
jsou ve špatném stavu-díry ve zdech, málo místa..
Ze třídy 3B:
Myslím si, že jste měli paní profesorce Vondráčkové
povolit vydat na intranetu článek povzdechnutí nad systémem Bakalář.
Ze třídy 3B:
Chtělo by to nové šatny, připadám si v nich jak ve
vězení...
Ze třídy 3B:
Rozhodně bych školu vymaloval, takhle působí
depresivně, barvy by dodaly studentům lepší náladu a lepí prostředí k učení,
čímž by se zlepšily jejich studijní výsledky.
A povolil bych hry v
počítačovích učebnách, alespoň například o volných hodinách nebo velkých
přestávkách, alespoň jednu učebnu.
Ze třídy 3B:
lepší šatny! lepší jídlo! lepší a modernějšího
výzdoba školy a tříd (barevné stěny...)! více rodilých profesorů cizích jazyků!
automat na jídlo např. i ve druhém patře!
Ze třídy 3B:
Nelíbí se mi náš nově zavedený systém známek a
zaznamenaných příchodů a odchodů na internetu. Pokud je tato novela tak nutná
nesouhlasím s povinností heslo k těmto informacím poskytnout rodičům. At se
každý svobodně rozhodně jestli chce tyto soukromé informace někomu ukazovat!
Ze třídy 3B:
S naším gymnáziem jsem spokojen. Jsem opravdu rád, že
jsem si pro své studium vybral právě to Naše gymnázium, protože si myslím, že v
něm (až na nějaké výjimky, které potvrzují pravidlo) panuje opravdu přátelská
atmosféra, jak ze strany profesorů a profesorek, tak ze strany studentů. Tímto
bych chtěl poděkovat všem co na tom mají zásluhu.
Ze třídy 3B:
Mohla by se přestěhovat blíž k mému domu. ^^ A v
učebně 005 a šatnách na tělocvik by se mohlo pořádně vyvětrat. :)
Ze třídy 3E:
Upozornit na nedostatek vstřícnosti a upřímnosti v
komunikaci pana ředitele se studenty.
Ze třídy 3E:
Co BY JSEM ještě chtěl doplnit?Od různých učitelů
často slýchám kritiku schopnosti,či spíše neschopnosti studentů vyjadřovat se
spisovně.Tento dotazník dokazuje,že to není pouze fenomén mladé generace,ale
spíše jev vyskytující se napříč celou společností."Měl by mít nějaký předmět víc
hodin než má dosud? Napiš, který." Mít zameteno před vlastním prahem by měla být
samozřejmost.
Ze třídy 3E:
Je tu hrozně příjemné prostředí a atmosféra, s
většinou profesorů se dá rozumně domluvit tak, abychom si vzájemně vyšli vstříc.
Navíc gymnázium dvá prostor k seberealizaci ambiciozním studentům, proto jsem
ráda za různé školní akce jako je akademie, filmový klub, literární sezení
apod.. K výuce výtky nemám, to pak snad až k přístupu jednotlivých profesorů.
Taky jsem hrozně spokojená se stravou a rozmanitostí pokrmů, které nám
každodenně chystá jídelna, ačkoliv jsem téměř vegetarián, tak si tu pochutnám.
Jen mě mrzí, že té opravy šaten se asi nedožiju..;-)To by bylo asi všechno.
Ze třídy 3E:
jelikoz me bavi fyzika, matika, programovani tak bych
rad vice hodin a take se zamerit i na slozitejsi veci
Ze třídy 3E:
máme dobrého školníka, jen je škoda bývalého
přestávkového bufetu..
Ze třídy 3E:
Nepochopil jsem hratky s rozvrhem v nasi tride, 3.E,
ohledne biologie. Byl nam "odebran" Pan Profesor Erlebach a dostali jsme Pani
Profesorku, o ktere se vedelo, ze pujde na materskou dovolenou. Nikdo nam ale
nerekl duvody, proc k teto veci doslo. Ocenil bych vetsi informovanost od Pana
Reditele, abychom vedeli, proc se veci deji tak, jak se deji...
Ze třídy 3F:
Nesouhlasím s "čistkou" v šatnách.Byli poškozeni i
studenti, kteří mají v šatně pořádek (a že v těchto podmínkách je těžké ho
udržet) a někdo jim zrovna shodil (snad omylem)sešit nebo učebnice za několik
set korun a oni si je museli na vlastní náklady znovu pořídit. Myslím si, že o
těchto chystaných krocích by mělo vedení školy varovat předem...nejen vzkázat po
mluvčích, abychom si udělali v šatnách pořádek. Myslím si, že "trest" za
nerespektování měl být znám předem už jenom proto, že mnoho studentů bere úklid
vážně pouze pod nějakou hrozbou. Chápu, že to měl být pravděpodobně exemplární
případ, takové varování pro příště, nicméně zvolený způsob byl podle mě
nešťastný.
Ze třídy 3F:
Pitný režim byl dle mého názoru relativně dobře
zajištěn, dokud z chodeb nezmizela vetšina automatů na vodu. V zimních měsících
bych se ráda zahřála například čajem...Naštěstí máme chápající profesory, kteří
mi nabídli k dispozici svojí rychlovarnou konvici, ale kdo by je chtěl pořád
otravovat?
A také s láskou vzpomínám na bufet a párky v rohlíku, bagety co
jsou v automatech, jsou nedostatečnou náhradou....
Ze třídy 3F:
v tomto formulari mi chybelo jeste neco jako:"zalezi
na"
jelikoz nelze vse pausalizovat
Ze třídy 3F:
Nechápu, proč musíme mít fyziku a chemii ve třetím
ročníku povinně. ? A naopak zeměpis bych ještě uvítala. Jde tu o všeobecný
přehled. Myslím, že je potřeba déle, než fyzika. Člověk neni, lidově řečeno, za
blbce.
Ze třídy 3F:
Jsem moc ráda, že jsem studentkou této školy.
Nelituji, že jsem sem dělala zkoušky, byla to ta nejlepší volba. Rozhodně GVP
všem doporučuju.
Milí profesoři, příjemné prostředí, úžasný třídní kolektiv.
Sportovní kurzy, akademie, ples...jen pochvala.
Mrzí mě jen, že se nedočkám
skříněk místo šaten.
Ať i budoucí studenti jsou tady tak
spokojení!!!
Ze třídy 4A:
MIlá školo, je v Tobě zima ! Uznej sama, školičko, že
v 15 stupních se moc učit nedá...
Ze třídy 4A:
přijde mi hloupé, že volit předměty si můžeme až ve
třeťáku a do té doby se bez ohledu na své zájmy a koníčky, či zaujetí k určitým
předmětům učíme všichni ty samé předměty a není možnost dát si třeba něco, co
nás baví navíc
Ze třídy 4A:
Rad chodim do skoly a casto se tam i tesim. Myslim,
ze by prospelo, kdyby ucitele byli vice dusledni v otazkach moralnich, ci v
otazkach, ktere se plne netykaji studia. Vim, ze to nelze naridit, ale bylo by
dobre, aby se to v strednedlouhem obdobi udelalo. Pak take by bylo dobre mit
mistnost, kam jde zajit, sednout si, natahnout se a travit zde cas. Pokud se
zrusi satny, tak navic nebude kam si sednout o volne hodine krome chodeb. Take
si myslim, ze by prospelo, kdyby nekteri ucitele byli mene zkostnateli (pr.
nepochopeni, ze mladi muzi maji hodne energie kterou potrebuji nejak vybit). Ale
jinak si myslim, ze to jak funguje skola je prinosne a dobre. V otazkach vyuky a
ucitelu nadprumerne, mimo oblast vyuky to je ale trosku horsi.
Ze třídy 4A:
Dobrý den, chtěla bych vám říci, že bych velmi
uvítala studovnu, pokud student potřebuje ve škole chvíli zůstat, nemá vlastně
kde...Paní uklízečky ve třídách musí uklidit a v šatnách je zima.
Ze třídy 4A:
ad III./6 - Uzamykatelne skrinky povazuji takrka za
nutne, jednak kvuli bezpecnosti, dale kvuli tomu, ze stavajici satny opravdu
nevypadaji dobre.
ad IV./8 - Vec, ktera mi opravdu vadi - velice nizka
kvalita vyuky cizich jazyku (predevsim anglictiny). Malo rodilych mluvcich.
Ze třídy 4A:
Řekla bych, že stav jídla ve školní jídelně je
šokující. Nechápu, jak je možné, že učitelé i vedení školy nechávají toto bez
povšimnutí. Když už nemluvíme o kvalitě, kterou by bylo možné vylepšit asi
jedině zvýšením ceny oběda, je zoufalé, jak málo jídla za 24 korun dostaneme.
Např. čtyři malinké ovocné knedlíky jsou pro dospívajícího opravdu málo... Dále
bývá jídlo často studené (zejména polévky), občas se tam najde nějaký vlas a
příbory a sklenky špinavé. Rok od roku je to horší.
Největší mínus naší školy
je ale nedostatek toaletního papíru na dámských WC. Platili jsme na začátku roku
každý 150 korun speciálně pro tuto věc, tedy se vybrala asi slušná částka, řekla
bych, a přesto alespoň jednou týdně se mi stane, že ač proběhnu záchodky na
všech patrech, papír ne a ne sehnat. V 21.století, ve střední Evropě, na této
škole je to prostě směšné, aby si každá studentka nosila do školy vlastní
toaletní papír, ale asi nám nic jiného nezbývá ...
Ze třídy 4B:
Nechápu, proč je na všeobecně zaměřeném, poměrně
studijně náročném, gymnáziu, jako je toto, přikládán takový význam na hodiny
tělesné výchovy. Domnívala jsem se, že by měly sloužit k tomu, aby se studenti
taky občas hýbali a neseděli stále v lavicích. Momentálně mi to připadá jakože
chce mít škola z nás všech špičkové sportovce, a to dokonce ve všech odvětvích
sportu. Pokud se někdo chce sportem zabývat, tak tak jistě činí po škole.
Opravdu mi přijdou přehnané nároky na výkony studentů v hodinách, které by ani
snad nemuseli být známkovány..
A také je mi líto, podle mě, špatné úrovně
výuky cizích jazyků na této škole. Nebýt mimoškolních akcí bych velmi brzo
zapomněla, co jsem se na dřív naučila..
Ze třídy 4B:
Vybavení tělocvičen je katastrofální. Například
doskočiště pro skok vysoký...A úroveň někaterých profesorů také není valná.
:(
Ze třídy 4B:
Je velmi těžké odpovídat na otázky typu "Učíš se ve
škole, jak se máš správně a samostatně učit?", jelikož je to velmi individuální
u každého profesora, nelze to říci planárně o škole, jako takové. Ve škole jsem
převážně spokojen, ale výrazně mi chybí dobří profesoři jazyků, nejsem jediný,
kterému nevyhovuje/í stávající lektoři Anglického, popř. jiného jazyka. V dnešní
době jsou cizí jazyky velmi důležité a na této škole mám pocit, že se mi
nedostává dostatečné výuky. Profesoři jazyků, alespoň ty, co znám, nemají
potřebné znalosti a dovednosti nás co nejlépe naučit daný jazyk. Z části kladně
hodnotím zavedení čipů a jejich možnost využití i na kopírku a obědy, jen se mi
zdá řešení dvěří u turniketů poměrně nešťastné a říkám si, že takováto škola by
měla i s tímto problémem počítat dopředu. Záležitost nedostatku peněz v naší
škole a pronajímání kopírky samotné i s možností pozdějšího odkoupení se mi zdá
poměrně nešťastné. Studenti jsou schopni akceptovat vybírání poplatku dvou korun
za kopii apod., ale samotného studenta by nikdy nenapadlo, že tyto částky nejdou
škole, a že škola sama na tom prodělává. Co se týče sponzorování a záštity
Puštíka v pražské ZOO a neustálé vybírání povinných "nepovinných" darů... Mě
osobně nezáleží na tom, zda - li bude mít škola ve znaku "nějakou sovu" nebo nic
a zároveň rád přispěji na dobrou věc, ale poslední dobou mám pocit, že se
vybírání poplatků na Puštíka čím dál tím víc stupňuje do již neúnosných mezí.
Ze třídy 4B:
Jo, tuhle skolu mam rad...ackoliv ji nekdy mam plny
zuby, tak jsem rad, ze zde muzu studovat. Vsechno kolem toho, super profesori,
super lidi na skole, skolni akce, atd. Nechci tady nasi skolu vyzdvihovat do
nebes, ale je fajn. Jo jedna poznamka by se nasla, ty trubky v prostorach saten
jsou ponekud nestastne. Pokud nekdo meri vice jak 190cm (treba ja), mam
kazdodenni problemy. Casto se diky rane do hlavy stanu tercem smichu spoluzaku
(nemluve o drobne ujme na zdravi)...:-) Ale zase chapu, ze asi neni lehke tento
stav resit.
Ze třídy 4B:
Přála bych si více hodin tělesné výchovy a také
spojení stávajících 2 hodin v jednu dvouhodinovku. Je to nejen praktické (ušetří
se tím čas - např. natahování, sundavání sítě), ale také, co se známkování týče,
systematičtější a rychlejší...než se zahřejeme, protáhneme, uběhne 15-20 minut.
Pak připravt náčiní, dalších 5-10 minut. A dále už moc času na známkování
nezbývá...každá se na kruzích jednou zhoupne a tím to končí...
Děkuji za
vyrozumění, studentka 4.B
Ze třídy 4B:
Největší slabinou školy jsou společné šatny ...
Ze třídy 4B:
Dle mého názoru otázky typu "Učí tě škola, jak máš
řešit své osobní problémy?Rozvíjí škola tvou individualitu? atd." se týkají
spíše našeho psychického vývoje mimo školu, škola sice do jisté míry formuje
naše osobnosti, ale neovlivňuje to přípiš.Proto si myslím, že tyto otázky jsou
pokládány zbytečně.
Nicméně chci dodat, že naši školu mám opravdu ráda, sešla
se zde velmi dobrá parta lidí, nejen studentů, ale i profesorů.Clekově je naše
škola podle mě velmi kolektivní, což potvrzují i mimoškolní akce jako je gvpfest
apod.
Ze třídy 4B:
Na naší škole jseem více méňe spokojená.Je tu spousta
velmi kvalitních profesorů, kteří mi skutečně hodně dali.Nevyhovuje mi tu
bohužel výuka cizích jazyků,ale asi jsem měla i trochu smůlu na profesory.Také
bych uvítala větší sportovní vybavení(hl,venkovní).Jinak si nemám na co
stěžovat, mám tuhle školu moc ráda.
Ze třídy 4C:
Čtyři roky chodím do této školy nerada, a teď se mi z
ní nechce. Vůbec. Hrozně oceňuji, jak se poslední dobou rozjíždí aktivita školy,
profesorů a studentů i mimo výuku. Různé akce, ať už školního charakteru jako
například "Noc s povídkou", nebo mimoškolního (sbírka pro kojenecký ústav), jsou
skvělé a myslím, že spoustě studentů dávají větší chuť chodit do školy. Taky
myslím, že náš gympl má velké štěstí na profesorský sbor. Tvoříte skvělou
partu!! Aspoň ti, co máme my. A co se dá na naší škole zlepšit? Rozhodně zde
chybí studovna!!! Nebo zkrátka místo, kde studenti mohou trávit polední pauzy,
volný čas.. není si kam sednout, kde si popovídat, kde studovat.Profesor zaleze
do svého kabinetu, ale kam máme zalézt my? Mohlo by se zlepšit i jídlo v
jídelně. Kvalitou. Pravidelně v něm totiž nacházíme něco, co tam jaksi nepatří.
Vlasy, kusy neznámé hmoty apod. Ale jinak, lidičky, super...
Ze třídy 4D:
Celý vzdělávací systém je špatný, viz ot. č. 6.
Vypadá to ohromě liberálně, když nám aspoň na pár minut tímto dotazníčkem dáte
pocit, že můžeme něco změnit. Na část návrhů nemá škola ani kompetenci (jídelna
apod.), na další č. peníze (ach ty vaše tabulky, bráněj se dostat penězům tam,
kde jich je potřeba) a se zbytkem nic neuděláte, jelikož vedení je konzervativní
a nehodlá nic měnit, páč se ho to přímo netýká.
Ze třídy 4D:
Pan ředitel by měl být více vstřícný vůči
studentům.
Ze třídy 5A:
jen by mě zajímalo, proč když jsme přispívali těch
150kc, že na dívčích záchodech skoro pořád není toaletní papír? ve škole je
navíc pořád zima a po celé škole je cítit co je ten den zrovna k obědu, což
občas není zrovna příjemné.
Ze třídy 5A:
1. Naprostá nespokojenost se stavem šaten - ale to
není nic nového na této škole.
2. Další bod - známky na internetu: Ačkoli mně
osobně nevadí, myslím si, že je to jen zbytečný stres pro studenty a zbytečná
práce pro učitele. Hlavně mi ale vadí, že kromě známek tam je také číslo mého
OP, telefonní číslo na mne a mého zák.zástupce, datum narození. Není to
zbytečné? Tyto údaje by tam podle mého být vůbec nemuseli. Moje matka přece ví,
kdy jsem se narodila.
Popravdě turnikety, známky na internetu,... působí to
na mne dost negativně. Připadám si jako vězeň, když jsem ve škole. Snad už jen
chybí kamery a abyste nám implantovali čipy pod kůži.
Ze třídy 5A:
Pribory a tace ve skolni jidelne jsou hrozne spinave.
Ztracim pohledem na ne chut k jidlu. Minuly tyden jsme meli v polevce i zkazene
kousky parku - byly zlutozelene, proste odporne. Ovoce byva zmacknute...
Ze třídy 5A:
Byly by skvělé nové šatny (skříňky), díky
Ze třídy 5A:
Chtělo by to už konečně přestat o skříňkách jen
mluvit a začít je dělat-je to jako by školou chodil nějaký duch, o kterém
všichni vědí, že přichází a blíží se, ale nikdo ho ještě neviděl...
Jinak se
mi nelíbí ZIMA, která ve škole neustále panuje-člověk si moc nemůže dovolit
chybět a chytit ve škole chřipku nebo angínu je na denním pořádku-chápu, že je
škola chudá, ale tak si hold udělejme na chodbách pochodně-a ušetříme za světlo
i topení:-)
Ze třídy 5A:
chtěla bych zpátky bufet, s párkama v rohlíku...
vždyť to nemůže být takový problém, bagety jsou rozprodané po první přestávce a
kde mám vzít peníze na bagetu za 38 Kč? také studovna by nebyla špatná - nejen
se stoly k učení, ale například křesly, hrami atd - ale neměly by v ní probíhat
klasické hodiny, měla by být k dispozici všem neustále.
Ze třídy 5B:
Na škole mi trochu chybí běžecká dráha, ovšem chápu,
že není tento problém realizován z důvodu nedostatku financí a dalším důvodem je
pravděpodobně, že nám na betonovém hřisti přistávají vrtulníky.
V jídelně
bych zavedla také barel s vodou(nebo alespoň jednu várnici), protože ne každému
vyhovuje ochucený nápoj.
Je dobré, že je tu ekoškola,ale uvítala bych
kontejner na biologický odpad(kompostér)
Ze třídy 5B:
Mozna by bylo vhodne, aby vice profesoru studentum
vykalo. Na gymnazium se toto jiste hodi. Je smutne, ze vykaji hlavne mladi
profesori a ti starsi zpravidla ne. Rovnez autor otazek v teto casti dotazniku
by se to mohl naucit.
Ze třídy 5B:
Jako velmi záporné hodnotím zrušení studovny. O
volných hodinách či v jiných časech, kdy bych se mohl věnovat školní přípravě,
místo abych s tím trávil čas doma, nezbývá mi nic jiného než čekat na
chodbě.
Ze třídy 5C:
vsichni vime, ze nutne potrebujeme nove satny. jidlo
v automatech je predrazene a kdyz ne predrazene, tak dost drahe pro studenty,
barely s vodou byly fajn, chod skoly mi vyhovuje, zamerila bych se na zpusob
vyuky nekterych vyucujicich, nekteri by se meli zamyslet nad tim, zda tuto praci
chteji delat a co to znamena slovo ucit
Ze třídy 5C:
Nelíbí se mi trubky v chodbičkách u šaten. Je mi
jasné, že se jich zbavit nedá neb jsou tam nezbytné a jejich odstraňování by
bylo nákladné, ale třeba, pokud by to šlo, by se mohly něčím zakrýt...
A
ještě k automatům - mnohokrát se stává, že přijdu k automatům s občerstvením a
všechny šuplíky jsou vyprázdněné. Také mi vadí předraženost nabízených
produktů... Nejlepší mě přišel školní bufet, který tu ale už jaksi
není.
Přišlo by mi abnormální, kdybych vyplňoval tento dotazník se svými
názory pouze anonymně, proto se pod něj podepíši. Děkuji za pochopení.:-) Marek
Šuk, 5.C
Ze třídy 5C:
Nelíbí se mi, že na mě občas nevyjde po sedmé hodině
oběd a to máme sedm hodin 3x týdně. Dále se mi nelíbí stav a vybavení
tělocvičen.
Ze třídy 5C:
Škola by se měla více zajímat o skutečné zaměření
studentů, rozvíjet jejich vzdělání a zájem v určitých oblastech a né se starat
jen o to kolik mají pozdních příchodů.
Také stále postrádám nové šatny, které
nám jsou slibovány od 1. ročníku, tedy už dlouhých pět let, místo kterých se
škola vybavila ping pongovými stoly, které nikdy nepoužívá a usuzuji, že z nebe
nám nespadly a padly na to finance, které mohly být zužitkovány mnohem lepším
způsobem, např. toaletní papír, papír do kopírky a jiné věci na které jsme byli
letos nuceni dávát mimořádné příspěvky. Ty mi přišly celkem nespravedlivé
zvláště pro ty studenty, kteří SRPDŠ platí každý rok a darují škole i víc než
500-1000 Kč(mluvím za sebe).
Ze třídy 5C:
Dobrý den,
nejprve bych chtěl panu řediteli
poděkovat za jeho práci pro školu. I když nejsem se všemi jeho rozhodnutími
spokojen, či s nimi někdy dokonce nesouhlasím, vážím si toho, co pro školu dělá.
Svojí kritikou bych chtěl přispět k jejímu lepšímu fungování.
Když jsem se
dozvěděl o evaluaci, napadlo mě, že jedna velká evaluace za školní rok možná
spoustě studentů nevyhovuje. Navrhoval bych na školní intranet umístit celoročně
nějaký odkaz, kam by studenti anonymně mohli psát své připomínky na vedení
školy, kdykoliv je bude něco "pálit". Bylo by to smysluplným doplněním této
evaluace a vedení školy by mělo celoročně informace o problémech, jenž tíží jeho
studenty.
Dále bych chtěl panu řediteli připomenout, že "kauza turnikety"
stále není zapomenutá. Již několikrát jsem se setkal s názorem: "...tak škola
nemá na toaleťák, ale hlavně že máme turnikety.." Pokud učitelé svědomitě plní
své povinnosti (včas chodí do hodiny) není tento systém absolutně zapotřebí.
Chápu to pouze jako šmírování studentů a omezování naší svobody. Stále s tím
nesouhlasím a jen s odporem přikládám každé ráno čip ke čtečce. Zároveň se zde
přiznávám, že využívám každou možnost tento systém "obejít" a ukázat tak jeho
nepotřebnost a poměrně lehkou zneužitelnost.
Doslova mě "nadzvihlo ze
židle", když jsem si v jednom čísle časopisu Reflex přečetl článek o kamerovém
systému ve školách a vyjádření pana ředitele, v tom smyslu, že rodiče ho za pár
let donutí tento systém na naší škole zavést. Chápu (či doufám), že to v první
řadě je zviditelnění pro školu (a pro něho), ale nechápu jeho smysl. Racionálně
uvažující člověk jako on by měl vědět, že to na škole vyvolá jen obrovskou vlnu
nevole, nepřátelství a špatnou atmosféru. Nevidím v tom jediné pozitivum a
nebojím se říci, že po zavedení tohoto systému bych uvažoval o přestupu na jinou
školu (i když se mě to už asi týkat nebude).
Další věcí, která mě velice
rozhněvala, byla cenzura na intranetu. Můj názor na paní profesorku
Vondráčkouvou není důležitý (ale kdyby Vás zajímal, tak ji jako profesorku nemám
moc rád), každopádně si myslím, že je naprosto nepřípustné, cenzurovat něčí
názor. Duo pánů Mervínský-Horyna předvedlo, že na škole je stále mnoho přežitků
z dob minulých. Upřímě doufám, že se to již nebude opakovat, protože si tak
nevytváříte dobrý obrázek u nás ani u našich rodičů. Na druhou stranu si paní
profesorka u mě získala obrovský respekt jako člověk. Podporuji její aktivitu i
navzdory toho, že jí vedení školy "hází klacky pod nohy". Přijde mi nedústojné,
aby profesorka toho elitního gymnázia mohla prezentovat své názory na
problematiku týkající se chodu školy jen na dveřích svého kabinetu. Když si teda
tak zakládáme na pověsti elitního gymnázia, nemělo by se i vedení chovat jako
elita???
Další věcí, jenž mě trápí je mnoholetý problém "šaten". Vy je tak
elegantně nazýváte "kóje", ale naši dva zahraniční studenti jim říkají trefně
"cages" = "klece"... Takový vyvolávají pocit u většiny studentů. Rekonsturkce
tohoto prostoru měla proběhnout nejlépe předevčírem a už tehdy bylo pozdě. Rád
bych se Vás zeptal, jak se tam má člověk s výškou 2m pohybovat? Nízké vedení
přívodů do kotelny, či kam přesně, podporuje u vyšších studentů v lepším případě
"důchodcovský hrb", v tom horším zranění (jak se to stalo před necelým měsícem
mému spolužákovi). Osobně absenci skříněk a nebezpečně nízké stropy v tomto
prostoru vnímám jako jedno z absolutně největších selhání vedení školy.
Ale
bych jen nekritizoval, chci Vám poděkovat, že jste dali možnost vzniknou
projektu EkoŠkola. I když do projektu nejsem zapojen, líbí se mi iniciativa
spolužáků a podpora od vedení. Je před Vámi ještě velký kus práce a já doufám,
že jí úspěšně zvládnete a přispějete tak k dobrému pocitu studentů při pomyšlení
na naše gymnázium.
Na závěr bych chtěl vedení školy poděkovat za pěkné
moderní vybavení tříd. Velice to zlepšilo úroveň a srozumitelnost výuky, teď
schází jen, aby i naši profesoři začali učit moderně. (mám zkušenost i s tzv.
západním školstvím, kde se samozřejmě využívají v mnohem větší míře jiné formy
výuky než u nás, ale to není problém jen naší školy, ale celého českého
školství. Chtěl bych podotknout, že to byl pro mě šok, když jsem se po dlouhém
pobytu v zahraničí vrátil na tuto školu a do reality českého
školství!!)
Děkuji za trpělivost, pokud jste se porčetli až sem
:)
Doufám, že si alespoň některé mé připomínky vezmete k srdi...
Ze třídy 6A:
Dala jsem škole 200Kč
(pro mě poměrně dost peněz) na toaletní papír, a NIKDE HO NEVIDÍM! Pro chlapa je
to asi nepochopitelné, ale je fakt nepříjemné mít pochcaný kalhotky KDYŽ SE
NEMŮŽU UTŘÍT!!! Nehledě na to, kdyby se někomu chtělo na velkou! VŽIVOTĚ JSEM
NESLYŠELA A ŠKOLE, KTERÁ BY MĚLA PROBLÉM S TOALETNÍM PAPÍREM, KDE TO JSME???!!!!
Dál - ČIPY! Co to je???? Ani se radši neptám, kolik to všechno stálo - turnikety
a tak.... K čemu to slouží? Fronty do školy, fronty ze školy, když si někdo čip
zapomene, musí jak debil jít přes vrátného a zapsat se.... JAK VE VĚZENÍ!!! A
nebaví mě pořád čip hledat v batohu....je to pro mě nepochopitelný nesmysl,
chodit do školy přes turnikety! Taky bych se chtěla ještě vyjádřit k tomu, proč
já, maturantka, se musím zatěžovat předměty jako např. dějiny umění, kulturní
antropologie, politologie, cvičení z matematiky.... Já bych se měla učit své
maturitní předměty a taky na přijímačky na VŠ, a já místo toho VĚTŠINU svého
času strávím učením se právě na tyto debilní nepotřebné nematuritní předměty,
písemky z těchto seminářů píšeme časěji než z maturitních předmětů, a ještě po
nás chtějí seminární práce????!!!! Tak co to je???!!!!! OMLOVÁM SE ZA VULGARITU,
ALE MUSELA JSEM NECHAT VOLNÝ PRŮBĚH SVÝM MYŠLENKÁM!!!! Myslím, že to všechno
jsou problémy, nad kterými by se vedení školy mělo zamyslet a řešit je!!!!
Ze třídy 6A:
Po šesti letech existence na této škole jsem se
systémem výuky celkem spokojena, jen jedna poznámka:
Co se týče rozvrhů,
hodinových dotací a volitelných předmětů: myslím, že dost záleží na každém ze
studentů a jeho zájmech, jestli mu nějaký předmět chybí nebo jestli mu připadá,
že má málo hodin. Chápu, že v prvních ročnících to nelze realizovat, ale mám
pocit, že ve třetím ročníku (čtyřletého) a v pátém ročníku (šestiletého studia)
je nás většina už dost dospělých na to, abychom věděli jak se chceme v budoucnu
profilovat. Takže větší možnost volitelných předmětů už v předmaturitních
ročnících by rozhodně nebyla na škodu.
Ze třídy 6A:
Nelíbí se mi školní chodby, jsou příliš tmavé a
působí na mě depresivně. Také se mi nelíbí náladovost některých kantorů, osobní
problémy si nemají vybíjet na studentech. Uvítala bych změnu docházkového
systému, neboť jako maturant mám u předmětů, ze kterých nematuruji obzvlášť v
druhém pololetí pocit, že do školy chodím jen proto, abych neměla příliš mnoho
absencí, přičemž bych se v tomto čase mohla věnovat přípravě na maturitu a
efektivněji jej využít. Zamyslete se nad tím, prosím. Věřím, že by to byla změna
pouze k dobrému.
Ze třídy 6A:
Dotazník moc pěkný, akorát bych téměř ke každé otázce
potřebovala doplnit svůj komentář. Co jde, to zaškrtnu o zbytku se rozepíši se
tedy tady:
Tak tedy Student a jeho individualita
2) Nemám pocit, že by
škola mou individualitu, jedinečnost a originalitu mé osobnosti (teda, kdo
vymýšlel ty formulace (-: ) nějak extra rozvíjela. Pravda, nijak moc mi nebrání,
ale mám pocit, že se mnohem spíš rozvíjím sama, než za pomoci školy.
5) Co na
to říct, když dva měsíce před maturitou ještě nevím, na kterou školu chci (-: …
hmm, možná se mně snaží připravovat, ale rozhodně nepřipravila (-:
6) Ano,
nejrůznější problémy řeším. Ale řeším je já sama, škola mě to nijak neučí.
Akorát je přede mě staví.
7) V zásadě ano, ale nějaká speciální hodina
zaměřená na vyjadřování by neškodila. I půlrok v průběhu celého studia by podle
mě udělal hodně.
9) Tak tohle mám pocit, že jsem uměla už předtím. To mě
škola nikterak neučila. Spíš by mi přišla příhodnější otázka, zda je ve škole
tolerantní prostředí, což podle mě je.
Student a učitelé
1) Ano, ale
mohlo by to být ještě o dost lepší. Nástin (a to se týká jen matematiky, víc
přemětů nemám čas sepisovat (-: ) jsem psala panu profesoru Staňkovi do jeho
osobních komentářů.
2) Nevím, nemám s tím osobní zkušenost.
3) Ne, to fakt
ne. Ale bylo by to zajímavé (-:
4) Nepotřebovala jsem, tedy nevím.
5) Viz
4)
8) Porovnávám protichůdné informace, ale opět nemám pocit, že by mě to
někdy někdo ve škole učil. A rozhodně ne na gymplu.
12) Tady mi vysloveně
chybí kolonka ‚jak kdo‘
13) Ano. Až na klauzury. Tedy objektivní byly, to
ano, ale rozhodně nemám pocit, že by stupnice známek/bodů odpovídala výkonu.
Pokud vím, tak i přes polovinu správně znamenalo za 5. A to podle mě – vzhledem
k náročnosti písemky – rozhodně není odpovídající.
14) Vím o pár výjimkách.
Jinak je naprosto bezproblémová a velmi oceňuji, že (obzvlášť teď, v maturitním
ročníku) je s učiteli většinou rozumná domluva.
15) Opět jak kdo. Většinou mi
to přijde v pohodě, ale kupříkladu to, co jsme se učili loni na biologii se bere
na medicíně.
Student a škola
1) Naprosto mi vadí zákaz větrání ve
třídách ve chvíli, kdy je uvnitř neskutečné vedro a nedýchatelný vzduch.
5)
Ano. Zvláště poslední dva roky, kdy víceméně nemáme kmenovou třídu. Tedy máme,
ale v učebně zeměpisu, kde téměř nejsme a tedy se stěhujeme po celé škole.
6)
budou do deseti let? (-:
8) Po přechodu ze základky mi dost chyběl atletický
ovál … ale už jsem si zvykla.
9) Za fronty do školy! Za fronty ze
školy!
14) Tak tady dávám jednoznačné ano (ač to možná z jiných odpovědí tak
nevypadá). Na škole se mi dost líbí … akorát nevím, nakolik je to zásluhou
samotné školy. Nicméně setkala jsem se zde s mnoha vynikajícími pedagogy, kteří
mi dali do života hodně jak po stránce odborné, tak lidské. Stejně tak jsem se
tu setkala, s prominutím, naprostými blbci (ano, myslím i z řad pedagogů) ,
kteří mě zase připravili na to, jak to chodí v životě. Zkrátka jsem spokojená.
Právě s tím, že škola není dokonalá.
15) Ano, je to škola života (viz 14)
(-:
17) Před půlrokem by to bylo jasné ano – viz 14) Nicméně poté, co jsem se
dozvěděla, co všechno úžasného ohledně matematiky (viz Student a Učitelé – 1) )
dělají pro studenty na G Jana Keplera (a stačí jen info o tom, že je nějaká
akce), tak bych dost zvažovala. Minimálně v tomto ohledu si myslím z Keplera
může škola vzít příklad. Ale nemám ráda coby, kdyby. Jsem ráda, že jsem
vystudovala (tedy, snad dostuduji (-: ) GVP.
Student a systém
studia
2) To je další věc, kterou si myslím umím, ač jsem se ji ve škole
nenaučila. Jistě, někde jsem se ji naučit musela, ale že by tím primárním byla
škola, to ne.
3) Spíše ne. Což neznamená, že ho neudržuji, ale nijak mě to
neučí a nemám pocit, že kdybych začala být nepořádná, tak mě to někdo učit
začne.
4) Ano. Až se někdy divím, když vidím, jak to tu funguje. … ne, to byl
vtip (-: Co vím, tak je GVP vnímána jako docela prestižní.
6) Velmi se mi
líbí rozvrh, co máme letos – dvouhodinové bloky výběrových předmětů. Pravda, dvě
hodiny v kuse se mohou zdát jako dost, ale jednak se podle mě lépe stihne
probrat látka a jednak je to dobrá příprava na VŠ. Jediné co mi opravdu vadí je,
že deskriptiva je odpoledne. Zrovna ta by byla ráno mnohem lepší. V pondělí
odpoledne nejsem schopna myslet a zároveň rýsovat. Jiné dny mi odpoledka tolik
nevadí a zvládám ji mnohem lépe (mám ji i v úterý a ve čtvrtek).
7) Mimo již
zmiňovanou rétoriku nebo něco podobného bych uvítala více různých seminářů. A to
klidně již dříve během studia, ne až v předmaturitním a maturitním ročníku. Loni
mi chyběla volitelná biologie, ale ta myslím už letos je. Někdy před třemi nebo
čtyřmi lety měla paní prof. Šibravová seminář o teorii grafů. Tak to bylo
naprosto skvělé. Něco na tento způsob bych uvítala v mnohem větší a
pravidelnější míře. Kupříkladu mně chybí více matematických seminářů, ostatním
určitě něco jiného. Znovu budu zmiňovat Kepler, ale tam třeba mají seminář,
který se jmenuje Umění vidět v geometrii nebo tak nějak a něco takového bych
taky brala. Vede to letošní prvák z matfyzu, jejich bývalý student. Myslím si,
že to není nijak špatný nápad, aby takovéto vysloveně ‚specializované‘ semináře
vedli studenti příslušných škol. Tedy, že mimo například matematiku jako hlavní
předmět by byla možnost chodit na zájmový, vedený ne sice odborníkem v
pedagogice, ale někým, kdo ví, jak to na příslušné vysoké škole chodí právě teď.
Navíc by to mohlo pomoci mnoha studentům udělat si představu, co daná škola
obnáší. Ale to je jen taková moje vize (-: Nicméně více seminářů a dříve bych
rozhodně uvítala.
8) To je těžké. Já bych chtěla více matematiky (včetně
seminářů a cvík), programování, češtiny, angličtiny, … někdo jiný zas něco
jiného. Ale nechce se mi ve škole trávit celé dny (už tak mám pocit, že jsem tam
od rána do večera). Spíš větší volnost v seminářích. Letos bych se klidně obešla
bez zsv. A asi i bez němčiny, i když tam je to spíš tak, že bych ten čas radši
věnovala matematice, než že bych o němčinu chtěla přijít. Ale co bych určitě
přidala je tělocvik. Už jen kvůli tomu, že ve škole opravdu trávím takovou
spostu času v lavicích a doma nad úkoly pak v podstatě také. Navíc je to dobrý
duševní odpočinek v průběhu jinak dost náročného dne.
Ještě jsem si vzpomněla
– brala bych laborky i v maturitním ročníku. Laborky jsem prostě úžasná věc a
během studia čím více, tím lépe.
9) Omezila bych již zmíněné zsv. A pak buď
loni nebo předloni jsme měli tři hodiny dějepisu – to mi také přišlo jako docela
dost.
10) trochu se to kryje s otázkou 7) kupříkladu již zmiňovaná Teorie
grafů byla vposdstatě navíc, po vyučování. Asi bych je ocenila dříve, ale v
maturitním ročníku už jsem opravdu i tak ve škole od rána do večera. … na druhou
stranu, matematickým seminářem bych asi nepohrdla (-:
A to je konec. Bylo
to dlouhé a docela vyčerpávající. Snad i lituji toho, kdo to po mně bude číst
(-: A omlouvám se za pravopisné chyby, je už docela pozdě …
Alena,
6.A
PS: Byla by možnost dát mi vědět, zda je některý z návrhů
realizovatelný, či bude-li se dokonce realizovat? Přeci jen, když už jsem se s
tím tak dlouho psala, tak by bylo fajn vědět, jestli to k něčemu bylo
(-:
Ze třídy 6B:
Chtěl bych škole jenom vzkázat,aby více flexibilně
přerozdělovala porce ve školní jídelně!Toto je samozřejmě hlavně záležitost
kuchařek!Velice často se stává,že obvykle uroslejší chlapci se vůbec nenajedí(ba
stalo se mi dokonce,že jsem oběd snědl na třináct malých soust),naopak méně
urostlí dost často své porce vrací prakticky netknuté...proto navrhuji,aby se
kuchařky(hlavně paní Miluška)zeptaly kolik si kdo dá...a pak budeme všichni
spokojeni...školo děkuji
Ze třídy 6B:
Tenhle rok matutuji a jsem vážně smutný, že to tu
budu muset opustit :) (doufám...). Vladimír Novotný
Ze třídy 6B:
Úroveň výuky jazyků na této škole je prostě
katastrofální. Student tu, pokud nemá opravdu veliké štěstí na profesora, víc
zapomene, než se naučí. Dobrých jazykářů je tu jak šafránu, ne-li ještě méně a
pro německý, francouzský a ruský jazyk zcela chybí rodilí mluvčí.
Školní
jídelna vaří čím dál hůř. Ty brambory , já teda nevím, kde je bere, by se nedaly
použít snad ani jako krmné. Polévky jsou hodně ošizené, o špenátu se snad ani
nedá mluvit slušně a zeleninové saláty? To je mišmaš zbytků z předchozích dnů
(pravděpodobně). Také se už několikrát během velmi krátké doby stalo, že na mě
okolo druhé hodiny nezbylo jídlo.
Vstupní systém-kapitola sama pro sebe:
Upřímně se podivuji nad tím, jak je možné, že si škola, která věčně nemá peníze
na základní věci a musí žebrat u studentů, může dovolit financovat provoz
čipového vstupního zařízení. No nemyslete si, ta elektřina taky něco stojí. I
když třeba ne moc, pořád jsou to peníze, které by se daly využít účelněji. Kromě
toho toto zařízení rozhodně nepomáhá předcházet krádežím, jak se nás pan ředitel
vehementně snaží přesvědčit, neboť drtivou většinu krádeží na půdě naší školy
spáchají sami její studenti. A tak se vstupní systém stává nástrojem šmírování
studentů a dokonalejšího trestání pozdních příchodů, zatímco profesoři si vesele
chodí pozdě dál, běžně o 5, někdy i o deset minut. No není to nespravedlnost? Je
a já vás, nevím po kolikáté, ale tentokrát zcela jistě naposledy žádám: Zrušte
elektronický vstupní systém a vraťte se k normálním otevřeným nebo zavřeným
dveřím. Škola NENÍ vězení. Nehledě na praktické problémy, které systém působí(
fronty do školy a ze školy, turnikety se často neotevřou hned napoprvé
atd.).
Dále žádám vedení školy, aby se zamyslelo nad podobou klauzurních
prací z cizích jazyků. Tak jak jsou je jejich vypovídací hodnoota naprosto
nulová.
Ze třídy 6B:
Opravdu mě mrzí, že ačkoli jsme se opravdu snažili
(psali petici, dávali o sobě hlasitě vědět), nebylo nám umožněno mít v pátém
ročníku jiné volitelné předměty než konverzace, programování, latinu, ekonomii a
deskriptivní geometrii. Je sice pravda, že nynější studenti už mají větší výběr,
ale já to vidím trochu jako křivdu. Něco ve smyslu studenti nemohou mít všechno
hned.stup se mi nelíbí.
Ráda bych, ale naopak poděkovala za umožnění
projektu Ekoškola.
Ze třídy 6B:
Myslím si, že naše škola byla kdysi výborná ve výuce
jazyků, od té doby se toho ale hodně změnilo, moc mě mrzí, že si někteří lidé
nedokáží udělat pořádek ve své komisi a naučit učitele jazyků UČIT. Nestačí jen
ukazovat, že se výborně domluvíte, musíte být schopni nás to naučit!! Jinak moc
nechápu proč nám někteří učitelé neustále vnucují, že humanitní obory jsou
nanic, jen matemetika má budoucnost, tito učitelé nás potom potápějí, když
náhdou něčemu z matematiky nerozumíme, prostě nás nechte žít, ne každý má ty
správné matematické buňky...
Ze třídy 6C:
Je to škola úžasná, mám jí moc ráda, prožila jsem tu
krásných 6 let, na které nikdy nezapomenu.
Ze třídy 6C:
S chodem školy jsem více méně spokojená (až na výše
zmíněné údaje)a především už smířená. Mohlo by však být ve škole více automatů
na bagety, sušenky, atd. Jeden automat pro celou škole mi přijde opravdu málo.
Další moje výtka bude směřovat na nedostatek toaletního papíru na dívčích
toaletách. Je opravdu velice nepříjemné zjistit, že ani na jednom z dámských
záchodů, ani na jednom z pater, není toaletní papír (ano, i to už se několikrát
stalo!).
Ze třídy 6D:
Dobrý den vedení školy! Měla bych pouze malou
poznámku. Dřívě jsem vídali na chodbách barely s vodou. Ty jsem využívala každý
den. Pak se zrušili (zřejmě kvůli nedostatku financí). Nedávno jsem ale četla,
že z peněz na xerox se vybrala docela velká částka, tak si myslím, že by bylo
skvělé, vložit je do výbavy školy ve formě barelů. Nejdraději piji obyčejnou
vodu, ale ta z kohoutku má v sobě rezavé kousky...děkuji
Ze třídy 6D:
je zvláštní, že pořád za něco platíme a přesto nejsou
na všech záchodech toaletní papíry, někde chybí mýdlo i zrcadla....
a také je
skvělé, že jsme museli mít novou kopírku, která věčně nefunguje, není barva nebo
se někde něco zasekne a pak tam vznikají fronty, opravdu výhodná
koupě.......
Ze třídy 6D:
Letos naposled (doufám) si dovolím upozornit na
turnikety. Vím, je to už ohraná píseň, leč stále si ji potichu broukám. Nejen že
se tento systém dá relativně snadno obejít (průchod více lidí na jeden čip), ale
když už nic jiného, ráno se tvoří fronty, odpoledne se tvoří fronty a když se
jde člověk odpoledne projít než opadne fronta na oběd a než mu začne odpolední
výuka, návrat bývá utrpení, když veselí spolustudenti odchází stejným vchodem,
kterým se onen nešťastník snaží dostat dovnitř.
Poslední poznámka: při vstupu
do školy se po průchodu turniketem dveře otvírají směrem k sobě; to bývá dost
nepříjemné, neoperativní, nesmyslné
Ze třídy 6D:
Mám ráda spravedlivé profesory. Ty co hodnotí opravdu
dle znalostí či schopností žáka a ne proto že má blonďaté vlasy nebo že má
podmanivý hlas či je mu jinak sympatický. Z obou stran je totiž těžké,
protěžovaný student sbírá akorát posměšky svých spolužáků, na koho si profesor
zasedne to také není zrovna procházka růžovou zahradou. Ano, jsme lidi a někdo
nám prostě sedne nebo ne, ale profesor by měl být nestranný a na tohle si dávat
sakra bacha. To se prostě nedělá.